tirsdag 27. august 2013

Baby Elgen

Mitt tredje kort, baby elgen, er bare super søøt !

Du trenger; Cuttlebug, Grønn og Lyse beige papp papir, ett valgfritt papir(helst med brunt i seg), Rose stilk dies, spiral dies , dies som man kan ha liten skrift inni, Magnolia stempel(Baby Elgen), distress re-ink, akvarell papir, distress vintage photo stempelpute og vannfast svart blekk pute.

1. Stemple din Magnolia elg med den svarte blekkputen på akvarell papiret.
2. Mens du lar elgen tørke så kan du ta frem din Cuttlebug.
3. Lag 1 rød rose stilk av diesen, 1 rød spirale(som blir til rose) og den diesen som man kan skrive inni.
4. Finn frem Den grønne papp papiret og lag ett kort utav den.
5. Begynn og mal elgen din om den er tørr, jeg brukte disse fargene; Hele elgen - Walnut stain, Øyne - Watered wood og ørene - tattered rose.
6. Klipp rundt elgen, ikke helt inntil, la det være litt hvitt i kantene.
7. Finn frem en svamp og ta på vintage photo å ha i kantene.
8. Finn frem ditt valgfrie papir og få plass til elgen på papiret, slik at det stikker godt utom men ikke såpass mye at ditt valgfrie papir dekker over det grønne kortet.
9. Lim det sammen og legg det på det grønne kortet, ikke lim enda.
10. Putt litt av den røde rose stilken under og lim den fast der.
11. Lim på Elgen på det grønne kortet.
12. Legg til rosestilken så den stikker litt utom på bretten på venstre side og lim den fast slik at det største bladet sitter fast, samme med den lange stilken øverst.
13. Ta frem spiralen å lag en rose av den, slik som jeg gjorde og beskrev i mitt første innlegg.
( Rull spiralen rundt en blyant for å få ordnet kantene og brett den rundt og rundt til den får rose formen)
14. Lim fast rosen ved elgen på høyre side øverst.
15. Legg på diesen som du kan skrive inni nederst, ikke på den grønne kortet men på ditt valgfrie papir der elgen er på.
16. Jeg klippet ut en liten oval ring i samme farge som på mitt valgfrie papir, la på en liten hvit ring og skrev tallet 5 som ett eksempel. (f.eks 5 år)

Kortet er ferdig og klart for innredning inne i kortet, der har jeg ikke dekorert enda da jeg ikke har funnet noen å gi det bort til enda :-)

Dette er til salgs, bare å kontakte meg på mail å bestille ved interesse;
mona.johns1@outlook.com

Ris & Ros mottaes med stor Takk :-)

Her er kortet mitt :-)


2 kommentarer: