søndag 1. september 2013

Tilda med Blomst



Idag satt jeg meg ned å kikket i posen min, da fant jeg en flott Tilda der som jeg måtte lage noe utav !

Du trenger; Magnolia Stempel (Tilda med blomster), Cuttlebug, Rammedies, Akvarell papir, akvarell blyanter(eller distress re-ink), Lys lilla halvperler 5mm, Leaf dies, valgfri kartong papir, Blomster (fra staples i mitt tilfelle), Kartong til kortet (grønt i mitt tilfelle), vann, pensel,  grønn kart til leaf dies, rød kart til rammedies, Distress Vintage photo stempelpute og svart blekk vannbasert stempelpute.

1. Stemple Tilda med vannbasert svart blekk på akvarell papiret.
2. La henne tørke (minst 10 min)
3. Ta frem cuttlebugen å ordne 2 stk rammedies på rød kartong og 2 leaf på lysegrønn kart.
4. Finn frem kortet å lim på ditt valgfrie kartongpapir, kant i kant med fronten på kortet.
5. Se til at Tilda passer inn i rammediesen og lim den på kortet, midten ca.
6. Begynn og fargelegg Tilda !!
7. Min Tilda er malt med akvarell blyanter i disse fargene; Hud - hudfarge, Hår - Mørkebrunt, Sløyfe i håret + kronbladene på blomsten - mørkelilla, Kjole + sko - mørkerød, bladene på blomsten - mørke grønn og midten på blomsten - mørkegul.
8. Tegn i kantene og dra fargen innover mot midten på alt du maler for å få den lys.
9. Klipp ut Tilda i en sekskant(eller bruk cuttlebug ramme med 6 kant).
10. Bruk en svamp til å få distress vintage photo uti kantene og litt innom.
11. Lim Tilda innom rammene.
12. Putt de to grønne leafene litt inni rammen å la de stikke ut litt oppi venstre hjørne og lim.
13. Lim på de to blomstene(fra staples) i høyre hjørne.
14. Ta frem de lys lilla halvperlene(5mm) og lim på 4 stk nederst på venstre og høyre hjørne langs rammen.
15. Siste finish for min del ble en perlerams kjøpt på Nille nederst langs kanten på kortet.

Kortet er ferdig å ble ett flott resultat syns nå jeg.
Dette er til salgs, bare å kontakte meg på mail å bestille ved interesse;
mona.johns1@outlook.com .

Ris & Ros mottaes med stor takk :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar